הכללים לבחירת הליכון כושר / מסלול ריצה✅ כל מה שרציתם לדעת 👆




למגוון מסלולי ריצה / הליכונים מומלצים לשנת 2024 לחצו כאן 

גלו מהו ההליכון הכושר המומלץ ביותר עבורכם!
 




מכשיר הכושר אשר עובד על מחזור הדם והלב היינו הליכון או מסלול ריצה בכל שם שתבחרו זה המוצר הנמכר ביותר היום.

ההליכון בעצם מדמה את פעולתנו הרגילה מחיי היומיום ובכך יתרונו הגדול.
 
מדוע לקנות הליכון כושר

קנית מסלול ריצה ביתי,בעצם מדמה את ההליכה ברחובות ו/או במסלולים מסביב לבית באופן מושלם ומיועד לאנשים אשר אינם מסוגלים לעשות זאת בחוץ מכמה סיבות:
1. מזג אוויר סוער בחורף
2. מזג אוויר לח וחם בקיץ.
3. אזורים מפחידים ללכת לבד בשעות הערב.
4. בחוץ אין אפשרות לסיים את האימון כשרוצים.
5. אין אפשרות לראות טלוויזיה בזמן האימון בחוץ.

ישנם סוגים רבים של הליכונים -מסלולי הליכה (או מסלולי ריצה) , ישנם הליכונים בייתים (שנתרכז בהם) וישנם מסלולי ריצה מקצועיים אשר נמצאים בעיקר בחדרי כושר.
 
חשוב לפני קניה
 
לפני קנית הליכון עלינו לקחת בחשבון כמה דברים אשר ידריכו אותנו בקניית ההליכון ויעזור לנו בבחירה ובהבנת הפונקציות שיש בהליכון:

אחריות וחלקים
המנוע היינו מרכז ההליכון ובעצם החלק הכי יקר בהליכון. אחריות למנועים היינה בין 5 ל-10 שנים (אחריות יבואן) ואילו יצרן ההליכונים מספק אחריות של שנה שלמה שבה הינכם מכוסים מכל תקלה שתקרה להליכון, לוח תצוגה, לחצנים, רצועה או כל תקלה אחרת. אחריות זאת ניתנת בבית הלקוח ואין צורך להתרוצץ ליבואנים השונים.


יצרן
ישנם כמה יבואני מסלולי ריצה והליכונים, חלק ממסלולי הריצה מיוצרים בסין (למרות שלעיתים החברה הינה אמריקאית/ בריטית וכו') האיכותיים יותר מיוצרים בטייוואן או ארה"ב. ישנה משמעות רבה ליצרן ההליכון, הוא זה שיתן לכם שירות בסופו של דבר, מרבית (אם לא כולם) מייצרים את ההליכונים בסין ואין הדבר מרמז על איכות נמוכה.


קיפול ההליכון
רוב ההליכונים אשר נמכרים כיום בשוק הינם מתקפלים, חלקם יותר וחלקם פחות, יש לבדוק כי גודל ההליכון לאחר הקיפול מתאים למידות האחסנה שלכם ובכך לא יפריע לאנשים בבית.


רוחב המסילה
באם השימוש בהליכון היינו לאדם גבוה או לאדם בגובה ממוצע אשר מעוניין להשתמש בו במסלול ריצה ולא רק מסלול להליכה עליו לבחור מסלול באורך של 126 ס"מ לפחות או אפילו 136 ס"מ.על מנת שבעת הריצה יספיק אורך המסילה לאורך המפסע של אותו מתאמן, רוחב המסילה חשוב מכיוון שבעת הליכה מהירה קשה לשמור על הליכה במרכז המסילה והליכונים ברוחב 46 ס"מ יתנו תמורה טובה יותר מאשר מסלול ריצה ברוחב 41 ס"מ. לאלו מכם אשר מעוניינים להשתמש במסלול רק להליכה אפשרי להסתפק במסלול ברוחב 41 ס"מ.

 
שיפוע
ישנם כמה סוגי מסלולים, חלקם עם שיפוע מכני, מסלול שבו יש לקבוע את אחוז השיפוע עוד לפני תחילת האימון ואין אפשרות לשנות אותו במהלך האימון (החלק האחורי יורד למטה בשונה מהליכון עם שיפוע חשמלי שבו החלק הקידמי עולה למעלה). ישנם מסלולים עם שיפוע חשמלי, השימוש בשיפוע חשמלי הינו בעת הליכה או בעת ריצה היתרון הינו שאפשר לדמות עליה מתונה של עד 15 מעלות, ואין צורך לרדת מההליכון כדי לשנות את השיפוע .

 
עוצמת מנוע
להליכון ביתי מספיק מנוע בעוצמות של 6.5 - 7 כ"ס. עוצמת המנוע בהליכון נמדדת רק בשיא השימוש של המנוע. ככל שמשקל הגוף גדול כך נדרש מנוע גדול יותר. לדוגמא, למשקל של 130 ק"ג יידרש למסלול ביתי מנוע בגודל 7 כ"ס ויותר. בכל מקרה רוב המסלולים הנכרים בארץ עובדים ברמה של 1.25 כ"ס בשוטף 


בולמי זעזועים
לאנשים עם בעיות ברכים או מפרקים אשר דורשים קצת יותר גמישות מההליכון שלהם רצוי לרכשו מסלול בעל משטח הריצה (הפלטה) הוא החלק שמחזיק את רצועת הריצה ובעצם כשאנו הולכים על ההליכון אנו בעצם עומדים על משטח הריצה. ישנם כמה סוגי בולמי זעזועים, חלקם טובים יותר ובעלי טכנולוגיה מתקדמת. בולם אקטיבי, הינו בולם אשר בעל יכולות להחזיר את ספיגת האנרגיה ובעצם הינו מוכן לספיגה נוספת מיד לאחר מכן.


רצועת הריצה
הרצועה הינה חומר מיוחד המונע החלקה ועשויה מחומר אנטי סטטית. הטיפול ברצועה הוא אחת לשבועיים או 20 שעות עבודה יש לשמן אותה בעזרת ספרי סיליקון, שימון הרצועה ישמור עליה לאורך זמן והרצועה לא תתייבש. בדרך כלל רצועה מחזיקה כ-5 שנים לפני שהיא מתבלה והדבר תלוי במזג אוויר.


לוח הבקרה
במסלולים הקיימים היום בשוק ישנם כמה סוגים של לוחות בקרה, ישנם ברורים יותר עם מסך אחד גדול (בדרך כלל 5 אינץ, וישנם כאלה שיש בהם כמה חלונות קטנים שכל אחד מציג מידע שונה), ישנם כאלה בעלי כפתורי שינוי מהירות, הדבר יעיל במיוחד כאשר רוצים לעבור ממהירות 1 למהירות 4 או יותר ללא צורך בלחיצה ממושכת על הכפתורים. ישנם גם כפתורי קיצור למעלות השיפוע במסלולי ריצה חשמליים בעלי שיפוע חשמלי.בכל מקרה הנתנוים המוצגים בכל ההליכונים הינם : זמן, מרחק, דופק, מהירות וקלוריות.

 
נוחות ההליכון
מעמד לשלט או מעמד לספר יכולים לעזור מאוד בעת השימוש, חשוב לבחור מסלול ריצה שיש בו מקום לשלט הטלוויזיה או לבקבוק מים , הדבר יקל עלינו את השימוש בהליכון ולא נצטרך לעצור אותו לעיתים תכופות בכל פעם שנצטרך שלט או מים.
אנו ממליצים ללקוחות שלנו תמיד להציב את ההליכון במקום שיש מולו טלויזיה או רדיו על מנת להנעים את השימוש בלהיכון.
 
כפתור/מפסק ביטחון
הינו כפתור אשר מתחבר לדש הבגד עם ידי חוט ובעת ניתוק המפסק ההליכון מפסיק את פעולתו במיידית. רצוי להוציא את מפסק הביטחון לאחר כל שימוש ובכל נוכל למנוע מילדים קטנים להפעיל את ההליכון. ללא המפסק ההליכון לא יפעל.
יש להיזהר כאשר מוציאים אותו תוך כדי הליכה, הדבר יכול לגרום למעידה.
 
מנוע שקט
בקניית הליכון מהחברות המובילות בשוק תוכלו להיות בטוחים כי המנוע שאתם תקבלו יהיה מנוע שקט ובכך לא יגרום לכם לאי נוחות בעת השימוש. עדין לפעמים יהיה מעט רעש שהינו טבעי לחלוטין מעצם סיבוב הרצועה על המנוע. בדרך כלל רעש זה ילך ויתמעט במשך הזמן.


בידוד ההליכון על ידי שטיחון
בעת מיקום ההליכון אפשר לבדוק האם מתחת ישנם שכנים אשר בעת ריצה על מסלולי ריצה יכול לגרום להם למעט רעש, לכן ישנה אפשרות להניח שטיחון להליכון שהינו בעצם גומי מבודד מתחת להליכון ובכך בעצם למנוע את המגע הישיר שלו עם הרצפה.
 

מדידת דופק
להבדיל משעוני דופק אשר מודדים את הדופק מרצועת חזה או מפרק העליון של היד בהליכונים ובמסלולי ריצה הדופק נמדד בצורת נגיעה, כלומר, כל עוד ישנו מגע רצוף של כף היד הוא יראה את הדופק (לא ברמת דיוק גבוה) ברגע שנעזוב את מד הדופק הוא יתאפס ויתחיל שוב, כלומר, לא דופק רציף ולכן הינו פחות מומלץ.
בכל מקרה יש להיוועץ ברופא לצורך קביעת דופק מטרה.


מקווים שמאמר זה עזר לכם להחליט איזה הליכון לקנות, נשמח לייעץ לכם בכל התלבטות שיש לכם בנושא מסלול ריצה.

כל הזכויות שמורות לאתר ספורט אנד פול (z-zol.co.il) אין להעתיק ו/או להשתמש ללא אישור בכתב.

דלג לתוכן מרכזי